Sunday, September 14, 2008

Image & Color Resolution

Image Size နဲ႕ Resolution Size နဲ႕ Frame Size နဲ႕ Window Size နဲ႕ဟာ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ Image Size ဟာဘယ္ေလာက္လဲ။ 240 x 180 ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗီဒီယိုမွာ TV တစ္လံုးေပၚမွာျမင္ရတဲ့ ရုပ္သံတစ္ခု၊ အရုပ္တစ္ခုကို တိုင္းတာတြက္ခ်က္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ 720 x 480 ဆိုတဲ့ အတိုင္းအတာရွိပါတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ Pixel လို႕ေျပာတာပါ။ အက်ယ္ 720 Pixel နဲ႕ အျမင့္ 480 Pixel ရွိပါတယ္။ Pixel ဆိုတာ ဘာလဲ။
Pixel ဆိုတာမေျပာခင္ အေရာင္ကစျပီးေျပာပါမယ္။ Black & White နဲ႕Color မတူပါဘူး။ Black & White ဆိုတာ အျဖဴေရာင္နဲ႕ အမည္းေရာင္ၾကားထဲက အေရာင္ေတြပဲပါတယ္။ အျဖဴေရာင္နဲ႕ အမည္းေရာင္ ႏွစ္ေရာင္ပဲပါတယ္လို႕ မေျပာဘူးေနာ္။ အျဖဴေရာင္နဲ႕ အမည္းေရာင္ၾကားထဲက အေရာင္ေတြပဲပါတယ္လို႕ေျပာတာ။ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေအာင္ျဖဴေနတဲ့ အျဖဴေရာင္ရယ္ ပိန္းပိတ္ေအာင္ေမွာင္ေနတဲ့ အမည္းေရာင္ရယ္၊ ဒီၾကားထဲကအေရာင္ေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ရုပ္သံတစ္ခုကို Black & White လို႕ေခၚပါတယ္။ Color ဆိုတာဘာလဲ။ Black & White မွာ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနတဲ့အျဖဴနဲ႕ ပိန္းပိတ္ေအာင္ေမွာင္ေနတဲ့ အနက္ဆိုျပီး Range ရွိသလုိ ပဲ Color မွာလဲ Range ရွိတယ္။ Color ဖြဲ႕စည္းမႈကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အလုပ္လုပ္ ေနၾကတဲ့ ေလာကဟာ Motion Media လို႕ေခၚတဲ့ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဘက္မွာ ဘာရွိလဲဆိုေတာ့ Graphic Designer ေတြ က်င္လည္က်က္စားေနၾကတဲ့ Printing Media ေခၚတဲ့ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝေရး လုပ္ငန္းရွိပါတယ္။ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝေရးေလာက နဲ႕ ရုပ္ရွင္ေလာက၊ အဲဒီႏွစ္ခုဟာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ပတ္သက္လာရင္ နည္းပညာေတြဟာ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ တူေသာ္ျငားလည္းပဲ အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ Color ဖြဲ႕စည္းမႈမွာေတာ့ တက္တက္စင္ေအာင္လြဲပါတယ္။ Printing Media ရဲ႕ Working Mode ကဘာလဲဆိုေတာ့ CMYK လို႕ေခၚတဲ့ Color Mode ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ Motion Media ရဲ႕ Working Black & White က RGB ျဖစ္ပါတယ္။ လူတိုင္းသိႏိုင္ တဲ့အေရာင္ေတြကို ေျပာၾကည့္မယ္။ Red, Green, Blue RGB ဆိုတာ အဲဒါကိုေျပာတာပါ။ CMYK ဆိုတာ Cyan ရယ္၊ Magenta ရယ္၊ Yellow ရယ္၊ Black ရယ္။ Cyan ဆိုတာ စိမ္းျပာေရာင္၊ Magenta ဆိုတာ ပန္းခရမ္းေရာင္၊ Red ဆိုတာ ရဲရဲနီေနတဲ့အေရာင္၊ Green က တကယ့္ကိုစိမ္း ေနတဲ့ အစိမ္းေရာင္၊ Blue ဆိုတာ တကယ့္အျပာေရာင္။
စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သက္ရွိေလာမွာရွိတဲ့ အရာဝတၳဳတိုင္းမွာ အေရာင္ေတြနဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အသားျဖဴလား၊ မျဖဴဘူးလားဆိုတာ အေရာင္နဲ႕ဆံုး ျဖတ္တာ။ ေမွာင္ေနရင္ အသားျဖဴသလား၊ မျဖဴဘူးလားဆိုတာ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆို ေတာ့ အလင္းမရွိလို႕။ အလင္းေရာင္ဆိုတာ ဘာလဲ။ အလင္းရွိလို႕ ေပၚထြက္လာတဲ့အေရာင္ကို ေျပာတာ။ မီးေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းလင္းေနလို႕ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒီလိုအသားအရည္ျမင္ရတာ။ ေနာက္ထပ္မီးေခ်ာင္း ရွစ္ေခ်ာင္းေလာက္ထြန္းလိုက္ရင္ ဒီလိုအသားအရည္မ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အလင္းရဲ႕ျပဳျပင္မႈေၾကာင့္ အေရာင္ေတြေျပာင္းလဲသြားတာ။ ဒါေၾကာင့္သူ႕ ကို အလင္းေရာင္လို႕ေခၚတာ။ အေရာင္ဆိုတာ လူတိုင္းမွာရွိၾကတယ္။ သက္ရွိေလာကၾကီးတစ္ခု လံုးဟာ အေရာင္ေတြနဲ႕ဖြ႕ဲစည္းထားတယ္။ ပိုျပီးေတာ့ထူးဆန္းတာက အဲဒီ သက္ရွိေလာကၾကီး တစ္ခုလံုးကို ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့အေရာင္ေတြကို ဒီသံုးမ်ဳိးစပ္လိုက္တာနဲ႕ၾကိဳက္တဲ့အေရာင္ရႏိုင္တယ္။ Red ရယ္၊ Green ရယ္၊ Blue ရယ္။ သက္ရွိေလာကမွာရွိတဲ့အေရာင္ေတြက ေျပာလို႕မကုန္ဘူး။ ဒါဆိုရင္ အျပာႏုေတြ၊ အစိမ္းႏုေတြ၊ အျဖဴညစ္ညစ္ကေလး၊ ႏို႕ႏွစ္ေရာင္ေလးတုိ႕ အဲဒီအေရာင္ေတြ အားလံုးဟာ ေျပာလို႕မကုန္ဘူး။ အဲဒီအေရာင္ေတြရဲ႕ တကယ့္ Main ကဘာလဲဆိုေတာ့ အနီရယ္၊ အျပာရယ္၊ အစိမ္းရယ္ အဲဒီသံုးမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အနီေဆးပုလင္းတစ္လံုးရယ္၊ အျပာေဆးပုလင္း တစ္လံုးရယ္၊ အစိမ္းေဆးပုလင္းတစ္လံုးရယ္ရွိရင္ ဒီကမၻာေလာကၾကီးက ၾကိဳက္တဲ့အေရာင္စပ္လို႕ ရတယ္။ အလင္းနဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အေရာင္ျဖစ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ Range မွာ (0) ကေန (255) အထိရွိပါတယ္။ Red ဟာ (0) ကေန (255) အထိရွိပါတယ္။ Green ဟာလည္း (0) ကေန (255) အထိရွိပါတယ္။ အားလံုးေပါင္း (0) က တစ္ေရာင္၊ (255) အထိ ဆိုေတာ့ 256 အေရာင္ရွိပါတယ္။ တစ္ေရာင္စီမွာ (256) ေရာင္စီရွိပါတယ္။ အဲဒီ သံုးေရာင္ကို ပတ္လည္စပ္ၾကည့္ရင္ အေရာင္ ၁၆.၇ သန္းထြက္ပါတယ္။ 16.7 Millions Of Color လို႕ေခၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရုပ္ရွင္ထဲမွာျမင္ေန ရတဲ့ သက္ရွိေလာကၾကီးဟာ ၁၆.၇ သန္းေသာအေရာင္မ်ားနဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ မမ်ားဘူးလား။ အားလံုးပါသြားျပီ၊ ႏို႕ႏွစ္ေရာင္၊ အျဖဴညစ္ညစ္ေရာင္၊ အျပာညစ္ညစ္ေရာင္၊ အညိုေရာင္။ အဲမ်ဳိး အေရာင္ေတြအားလံုးေပါင္းထားတာ ၁၆.၇ သန္းရွိပါတယ္။ နာမည္တပ္လို္႕မရတဲ့ အေရာင္ေတြလဲ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ဒီ Color Range သံုးခုနဲ႕ ပတ္လည္ရို္က္ျပီးေတာ့ အလုပ္ လုပ္ေနၾကတယ္။ အဲဒါဟာ ရုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ တကယ့္ Color Mode ပါ။ သူ႕ကို Color Mode လို႕ေခၚတယ္။ Printing Media က Color Mode က CMYK လို႕သိရမယ္။ Motion Media က Color Mode ဆိုရင္ RGB လို႕သိရမယ္။
ရုပ္ရွင္ဖလင္နဲ႕ ဓါတ္ပံုဖလင္ဟာ တူတူပဲလို႕ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကြန္ပ်ဴတာသေဘာတရားမွာ ရုပ္ရွင္ဖလင္နဲ႕ ဓါတ္ပံုဖလင္ဟာ Size တူတယ္။ အရည္အေသြး လည္းတူတယ္။ အခ်ဳိ႕ေတြဆိုရင္ ရုပ္ရွင္ဖလင္က ပိုတဲ့အသားေလးေတြကို ျဖတ္ျပီး၊ ဓါတ္ပံုဖလင္ ျပန္လုပ္ျပီးေတာ့ ၃၃ လမ္းမွာေရာင္းတယ္။ ရစ္ဖလင္လို႕ေခၚတယ္။ ဖလင္တစ္လိပ္၊ ၃၆ ပံုပါတဲ့ တစ္လိပ္ကို ႏွစ္ေထာင္ေလာက္ေပးရတဲ့အခ်ိန္မွာ၊ ရစ္ဖလင္က တစ္ေထာင္ေလာက္ပဲရွိတယ္။ သူက ဘူးေတြဘာေတြ ဘာမွမပါဘူး။ အထဲမွာ ဖလင္အိမ္အေခြေလးထဲမွာ အေမွာင္ခန္းထဲမွာ ရစ္ထည့္ထားျပီးေတာ့ ကင္မရာထဲမွာ ထည့္ရိုက္လုိက္ယံုပဲ။ အေရာင္ေလးေတြ ေတာ္ေတာ္လွ တယ္။ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးေရးလုပ္တဲ့ေနရာကေန ပိုေနတဲ့ဖလင္ေတြကို ျဖတ္ထည့္ျပီးေတာ့၊ ၃၆ ပံုစာ တိုင္းတုိင္းျပီး ျဖတ္ထည့္ထားတာ။ အဲဒါကို ရစ္ဖလင္လို႕ေခၚတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႕ရတယ္။ ဓါတ္ပံုကူးလို႕ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖြဲ႕စည္းပံုခ်င္းေတာ့ မတူေတာ့ဘူး။ ရုပ္ရွင္ဖလင္ရိုက္တုန္းကေတာ့ အရွည္လိုက္ရိုက္တာ။ ဓါတ္ပံုက်ေတာ့ အလ်ားလိုက္ရိုက္တာ ျဖစ္သြားျပီ။
ကြန္ပ်ဴတာမွာ ဓါတ္ပံုဖလင္ကို Scan ကူးတာနဲ႕ ရုပ္ရွင္ဖလင္ကို Scan ကူျပီးေတာ့ တည္း ျဖတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကိုလုပ္တာနဲ႕ Color Range မတူေတာ့ဘူး။ ပံုခ်င္းတူခ်င္တူမယ္၊ ဖတ္တဲ့ေန ရာမွာအတူတူ ဖတ္လို႕မရဘူး။ Design မတြက္ရည္ရြယ္ျပီး ဖတ္တယ္ဆိုရင္ CMYK ဆိုတဲ့ Color Mode ကိုသံုးရမယ္။ ရုပ္ရွင္အတြက္ Animation လုပ္ဖို႕ ရည္ရြယ္ျပီးဖတ္တယ္ဆိုရင္ RGB ကိုသံုး ရမယ္။ RGB နဲ႕ CMYK မတူပါဘူး။ Printing Media အေၾကာင္းကို လွန္ေလွာျပီးေျပာလို႕ရွိရင္ CMYK ဆိုျပီးေတာ့ ေလးခုထြက္တာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ သူက်ေတာ့ စကၠဴတစ္ခုမွာ ပံုႏွိပ္တယ္ဆိုတာ တစ္ေရာင္ခ်င္း တစ္ေရာင္ခ်င္း ေလးလႊာထပ္လိုက္ရင္၊ သူကလည္း Range က (0) ကေန (100) ထိရွိတယ္။ အားလံုး ၁၀၁ ေရာင္ရွိတယ္။ ၁၀၁ ကို ပတ္လည္ရိုက္ၾကည့္ရင္ စကၠဴေပၚမွာ ပံုႏွိပ္ႏိုင္ စြမ္းရွိတဲ့ အေရာင္ေတြရမယ္။ သူက်ေတာ့ ပံုတစ္ပံုမွာ Cyan နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ Area ေတြအားလံုး ကို ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ သက္သက္ခြဲထုတ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ အစိမ္းႏုေရာင္တို႕၊ အျပာ ေရာင္တုိ႕နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေရာင္ေတြဟာ ဂ်င္းဂ်က္ကက္မွာ Area အမ်ားဆံုးျဖစ္မယ္။ လက္စြပ္ မွာအစိမ္းေလးပါမယ္။ သူတို႕ဟာ ကာလာခြဲလို႕ရွိရင္ ပံုရိပ္တစ္ခုရဲ႕ အျပာပါဝင္ေနတဲ့ ဧရိယာေတြ ခ်ည္းပဲ သက္သက္ခြဲထုတ္ထားတယ္။ Magenta လို႕ေခၚတဲ့ ပန္းခရမ္းေရာင္မွာ အနီတို႕ လိေမၼာ္ တို႕နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေရာင္မ်ဳိး၊ အသားေရာင္။ အသားဟာ အနီေတြ၊ လိေမၼာ္ေတြ၊ အဝါေတြ ပါဝင္ ေနတယ္။ အဲဒီပါဝင္ေနတဲ့ အေရာင္ေတြအားလံုးကို ခြဲထုတ္ပစ္လိုက္တယ္။ တစ္ခါ Yellow ၊ အဝါ နဲ႕ပတ္သက္တာေတြ အားလံုးခဲြထုတ္ပစ္လိုက္မယ္။ Black နဲ႕ပတ္သက္တာေတြ အားလံုးခြဲထုတ္ မယ္။ ျပီးရင္ Offset မွာ ပံုႏွိပ္ရင္ ခုနခြဲထုတ္ထားတဲ့ အေရာင္တစ္ခုခ်င္းဆီကို ဖလင္ျပားေပၚမွာ ကူးလိုက္တယ္။ ဖလင္ျပားကို သံျပားေပၚမွာ Plate ဆိုျပီးကူးလုိက္တယ္။ အဲဒီ Plate ကေနျပီး ေတာ့ မင္ေတြဟာစိုျပီးေတာ့ စကၠဴေတြေပၚမွာ တစ္ေရာင္ခ်င္းရိုက္တာ။ Offset ဟာ ကာလာ အျပည့္ရိုက္ရင္ 4 Color လို႕ေခၚတယ္။ 4 Color ရိုက္မွ အေရာင္စံုထြက္တယ္။ အဲဒီလို Color Region ေတြကို တစ္ခုခ်င္းစီ ခြဲထုတ္ခ်င္းကို Color Separation လုပ္တယ္လို႕ေခၚတယ္။ Motion Media မွာက်ေတာ့ အဲဒီလို ခြဲထုတ္စရာမလိုဘူး။ အားလံုးေရာျပြမ္းေနတယ္။
Pixel ဆိုတာ ဘာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကြန္ပ်ဴတာမွာ အခ်ဳိးညီမွ်တဲ့ ေလးေထာင့္ကြက္ ကေလးေတြ မ်ားစြာနဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေလးေထာင့္ကြက္တစ္ကြက္စီမွာ မတူညီၾကတဲ့ Color Range တစ္မ်ဳိးစီပါပါတယ္။ ဥပမာ ပါးျပင္ေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ မွဲ႕တစ္လံုး။ ဒီမွဲ႕ကိုခ်ဲ႕ျပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္ရင္ ေလးေထာင့္အကြက္ေလးေတြနဲ႕ ထြက္လာလိမ့္မယ္။ ဒီမွဲ႔ရွိေနတဲ့ ဧရိယာဟာ ဒီဧရိယာေတြ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေတြက မွဲ႔မရွိတဲ့ အသားဧရိယာ။ ဒီအသားရဲ႕ တန္ဖိုးေတြ ဟာ RGB တန္ဖိုးတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့၊ သူ႕မွာရွိလိမ့္မယ္။ အေရာင္အတူတူ တန္ဖိုးအတူတူေတြ ရွိလိမ့္မယ္။ မွဲ႔ရွိေနတဲ့ေနရာက်ေတာ့ RGB တန္ဖိုး ေနာက္တစ္မ်ဳိးရွိလိမ့္မယ္။ Pixel တစ္ခုစီမွာ အေရာင္တစ္မ်ဳိးစီထက္ ပိုျပီးမပါပါဘူး။ သူ႕မွာပါတဲ့အေရာင္တစ္မ်ဳိးဆိုတာကလည္း ၁၆.၇ သန္းထဲ က ၾကိဳက္တဲ့တန္ဖိုးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ၁၆.၇ သန္းထဲကမွ ၾကိဳက္တဲ့တေရာင္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တစ္ေရာင္ပဲေနာ္၊ Pixel တစ္ခုမွာ ႏွစ္ေရာင္မပါဘူး။ Digital ပံုရိပ္ေတြကို အဲဒီလို ဖြဲ႕စည္းပါတယ္။ Pixel ဆိုတာနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ VCD မေကာင္းတဲ့ အေခြေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အကြက္အကြက္ေတြထလာတယ္။ အဲဒါ Pixel ေတြေပၚလာတာ။ VCD ဆိုတာလည္း Digital နည္းပညာနဲ႕ေရးသားထားတာပဲ။ အဲဒီလို Pixel ေတြပါဝင္ႏိုင္စြမ္းအားဟာ TV နဲ႕ျပန္ေျပာၾကည့္ရင္ TV ရဲ႕ Screen Area မွာ အလ်ားလိုက္ Pixel ေပါင္း ၇၂၀ ရွိတယ္။ အနံက ၄၈၀ ရွိတယ္။ ခုနတုန္း က 240 x 180 ဆိုတဲ့ Ferry Movie ေလးဟာ 720 x 480 ရဲ႕ ဘယ္ႏွဆရွိသလဲ။ ၃၆၀ ပဲထားပါ ေတာ့။ အဲဒါဘာလဲဆိုရင္ 720 x 480 ရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံုပဲေသာ ဧရိယာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံုးပံုတစ္ပံု မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုးပံုတစ္ပံုျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ Square Area ျဖစ္လို႕ပါ။ ၇၂၀ ကို ၂၄၀ ပိုင္းလိုက္ရင္ သံုးပိုင္းထြက္ပါတယ္။ 240 x 180 ဆိုတဲ့ ဧရိယာရဲ႕ ဘယ္ေလာက္ရွိမွာလဲ။ ဒီ File ေလးကို TV ေပၚတင္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူ႕ရဲ႕ True Size ဟာ TV ရဲ႕ ကိုးပံုတစ္ပံုပဲရွိပါတယ္။ အဲဒီ 240 x 180 ေလးကို TV အျပည့္စာသာ ဆဲြခ်ဲ႕လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီဟာေလးဟာ ကိုးဆျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ 240 x 180 မွာတုန္းက ဒီ Pixel ဟာ ဒီေနရာမွာ Pixel တစ္ကြက္ပဲပါ မယ္။ 240 x 180 တုန္းက သူဟာ Pixel တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ 720 x 480 ဆြဲတင္လိုက္ရင္ အဲဒီေနရာဟာ ကိုးဆပြားသြားပါတယ္။ ဒီ Pixel ေလးဟာ အတံုးၾကီး ၾကီးမသြားဘူးေနာ္။ ေျပာင္းလိုက္တာနဲ႕ မႈန္ဝါးဝါးၾကီးနဲ႕ Quality က်သြားတယ္။ Quality က်တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ Pixel ပါဝင္တဲ့အား နည္းသြားတာေပါ့။ 240 x 180 ထဲမွာ ပါဝင္ႏိုင္တဲ့အေရာင္ေတြကို သူက ကိုးဆ Pixel ေတြကို ဆြဲခ်ဲ႕ပစ္လိုက္တာ။ 720 x 480 ဆိုတဲ့ အတိုင္းအတာနဲ႕ 640 x 480 ဆိုတဲ့ အတုိင္းအတာကို အျမဲတမ္းေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ျပင္ပမွာ ဘယ္လိုပဲ အေရာင္ေတြရွိေနရွိေန ကင္မရာထဲကို ေရာက္တဲ့အခါမွာ၊ ကင္မရာထဲ ကရိုက္ထားတဲ့အရုပ္ေတြ ကြန္ပ်ဴတာထဲေမာင္းထည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ကြန္ပ်ဴတာဟာ လက္ခံပါ တယ္။ 720 x 480 ေသာ Pixel ေတြကိုပဲလက္ခံပါတယ္။ ဒီထက္ၾကီးျပီးေတာ့ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်က္စိက ျမင္ေနရတဲ့အရုပ္ဟာ ပိုျပီးေကာင္းပါတယ္။ မ်က္စိက ျမင္ႏိုင္စြမ္းအားဟာ အဲဒီ 720 x 480 ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာၾကီးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်က္စိထဲ ဆံပင္ေတြကို မသဲမကြဲပဲ ျမင္ရတယ္။ အနီးကပ္ၾကည့္တဲ့အခါမွသာ ဆံပင္ေတြကို တစ္ခုခ်င္း၊ တစ္မွ်င္ခ်င္းျမင္ႏိုင္တယ္။ ဝါးသြားခ်င္းမရွိဘူး။ ဒါက အျပင္ဧရိယာ။ ကင္မရာဆိုတဲ့သေဘာက ေထာင္ျပီးရိုက္တာ သူ႕ရဲ႕ဧရိယာထဲမွာ 720 x 480 အဖဲြ႕အစည္းပဲပါမယ္။ ခ်ဲ႕ၾကည့္လိုက္ရင္ ဝါးသြားမယ္။ အဲဒီသေဘာပဲ။ ရုပ္ရွင္ရံုေတြမွာ ျပသေနတဲ့ ဖလင္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႕ တိတ္ေခြ နဲ႕ထြက္တဲ့ ဗီဒီယိုဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခု ကၽြန္ေတာ္တို႕ေလာကမွာရွိတယ္။ ရုပ္ရွင္ကားတစ္ ကားရဲ႕ ကုန္က်မႈဟာ သိန္း ေျခာက္ရာ၊ ခုနစ္ရာ ရွိတယ္။ ဗီဒီယိုကားတစ္ကားရဲ႕ ကုန္က်မႈဟာ သိန္း ေျခာက္ဆယ္ ခုႏွစ္ဆယ္ရွိတယ္။ ဗီဒီယိုက နည္းတယ္၊ ရုပ္ရွင္က မ်ားတယ္။ ရုပ္ရွင္ဆိုတာ က Quality ကေကာင္းတယ္။ မ်က္စိထဲမွာ အားရပါးရခံစားရတယ္။ အသံကို အားရပါးရခံစားရ တယ္။ ဗီဒီယိုဆိုတာ TV ေပၚမွာ ျမင္ရတာ။ ၾကားထဲမွာ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ဘာေတြရွိႏိုင္ေသး တယ္။ မ်က္စိထဲမွာျမင္ေနရတဲ့ TV ေပၚက အရုပ္ေတြကို ရုပ္ရွင္ရံုေတြေပၚမွာ Projector နဲ႕ထိုးျပီး ျပလို႕မရဘူးလား။ ရေတာ့ ရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ Quality ေတာ့က်သြားတယ္။ ရုပ္ရွင္ဖလင္တစ္ခုရဲ႕ File Size ကိုတြက္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူဟာ 2200 x 1650 Pixel ေလာက္ရွိတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ဆလဲ။ ၇၂၀ နဲ႕ ၂၂၀၀ ဆိုရင္ ကိုးဆအနည္းဆံုး။ ရုပ္ရွင္ဟာ ဗီဒီယိုထက္ ကိုးဆ Quality ေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ရုပ္ရွင္မွာ အရုပ္ၾကီးေတြက အၾကီးၾကီးေတြျဖစ္ေပမယ့္လည္း Quality ေကာင္း ေကာင္းျမင္ရတယ္။ စံျပတို႕ဘာတို႕မွာတင္ေနတဲ့ DVD ရုပ္ရွင္ေတြဟာ ဗီဒီယိုနည္းပညာနဲ႕ ရိုက္ျပီး ေတာ့မွ ရုပ္ရွင္ရံုေပၚတင္ျပီး ျပသတာ။ ဒါေပမယ့္ သူက Size ကေလးကလည္းေသးတယ္။ ရုပ္ရွင္ လို Panorama လို႕ေခၚတဲ့ Cinema Scope ကိုမရႏိုင္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ကအရုပ္ေတြက အရွည္ၾကီးေနာ္။ ဗီဒီယိုဆိုတာ ေလးေထာင့္က်က်ၾကီး။ ဗီဒီယိုရဲ႕ အခ်ဳိးက 4 : 3 ရွိတယ္။ 4 : 3 Aspect Ratio လို႕ေခၚတယ္။ ရုပ္ရွင္ကက်ေတာ့ 16 : 9 ရွိတယ္။ ဆယ့္ေျခာက္ခ်ဳိး ကိုးခ်ဳိးရွိတယ္။ ရုပ္ရွင္ကုိ ဘာေၾကာင့္လူေတြက တန္ဖိုးထားၾကလဲဆိုေတာ့ ရုပ္ရွင္ဟာ တစ္ေနရာတည္းမွာ လူေတြတစ္စု တစ္ေဝးထဲၾကည့္လို႕ရတယ္။ Quality ကလည္းတအားကိုေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္လူေတြ ရုပ္ရွင္ ကိုၾကည့္ျခင္းျဖစ္တယ္။ နည္းပညာအရၾကည့္ရင္လည္း ရုပ္ရွင္ဟာ ဗီဒီယိုထက္ကို Quality ေကာင္းတယ္။

No comments: