Thursday, September 18, 2008

နိဒါန္း

၁၉ ၉ ၉ မွ ၂၀၀၇ ခုုႏွစ္အထိ Digital Video Editing သင္တန္းတြင္

ေဟာေျပာပို႕ခ်ခဲ့ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားမွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္္မ်ား

ပို႕ခ်သူ - ကို၀ဏၰေက်ာ္


ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဒီသင္တန္းရဲ႕အမည္ကို Post Production လို႕အမည္တပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္မွာ လူသိမ်ားတာ Special Effect သင္တန္းလို႕ လူသိမ်ားပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဗီဒီယိုေတြထဲမွာ ကြန္ပ်ဴတာအကူအညီနဲ႕ Editing လုပ္မယ္၊ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ေတြ ထည့္သြင္းမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကို ရန္ကုန္က ေလာကသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႕ ျပည္သူလူထု ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက Special Effect လုပ္ငန္းစဥ္ေတြလို႕ပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္ေျခာက္ႏွစ္ ေလာက္ကတည္းက မွတ္ယူလာခဲ့တာပါ။ ဘာလို႕ Post Production လို႕ ေခၚရသလဲဆိုေတာ့ ရုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုထုတ္လုပ္ေရးတစ္ခုမွာ အဆင့္ဆင့္ရွိပါတယ္။ Pre Production ရယ္၊ Post Production ရယ္ဆိုျပီးေတာ့ အဆင့္ဆင့္ရွိပါတယ္။ Production ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႕က ထုတ္လုပ္ေရးလို႕ ျမန္မာလိုအဓိပၸါယ္ျပန္ၾကေပမယ့္ Producer ဆိုတဲ့အသံုးအႏွဳန္းကိုေတာ့ ထုတ္လုပ္ေရးမွဴးလို႕ အဓိပၸါယ္ျပန္ရပါမယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ Producer ကို ေငြအရင္းအႏွီးစိုက္ထုတ္သူလို႕ မွတ္ယူၾကပါမယ္။ ဒီထုတ္လုပ္ေရးမွဴးဆိုတဲ့စကားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အသံလႊင့္ဌာနေတြျဖစ္တဲ့ ျမဝတီ၊ ျမန္မာ့အသံေတြမွာအမ်ားဆံုးေတြ႕ရပါတယ္။ Producer ေတြဟာအမ်ားအားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ Producer တစ္ေယာက္ရဲ႕အလုပ္ ဟာဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီရုပ္ရွင္ဗီဒီယိုထုတ္လုပ္ေရး တစ္ခုလံုးအတြက္ သူဟာ တာဝန္ယူူျပီးေေတာ့ လုပ္ကိုင္ ရတဲ့ သူမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ဇာတ္ညႊန္းနဲ႕ ရိုက္ညႊန္းေရးသားတဲ့ေနရာ၊ ရိုက္ကူးတဲ့ေနရာ၊ တည္းျဖတ္ျပီး ေတာ့အေခ်ာသတ္ မီဒီယာေတြထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာအထိ အားလံုးကို နားလည္ေနမွ သူဟာ Producer တစ္ေယာက္ရဲ႕အရည္အခ်င္းနဲ႕ ျပည့္စံုတယ္လို႕ ဆိုၾကပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ Pre-production ဆိုတဲ့အပိုင္းက႑မွာ ဘာေတြပါမလဲဆိုေတာ့ ့ၾကည့္လုိက္ၾကရေအာင္။ ဇာတ္လမ္းတစ္ခု ဆိုၾကပါစို႕၊ သူ႕ရဲ႕ရင္းျမစ္ဟာဘယ္ကစသလဲဆိုေတာ့ (story) ဆိုတဲ့ဝတၳဳကေနစပါတယ္။ အဲဒီဝတၳဳဟာစာေပနဲ႕ေရးသားထားတဲ့၊ စာရြက္ေပၚမွာ ေရးသားထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္မို႕လို႕ အဲဒီဝတၳဳအတိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ရုပ္ရွင္ဗီဒီယိုရိုက္ကူးလို႕ မရပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ပထမဆံုး Synopsis လို႕ေခၚတဲ့ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းတစ္ခု ကၽြန္ေတာ္တို႕ထုတ္ရပါ တယ္။ အဲဒီဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ Scene Serial လို႕ေခၚတဲ့ ဒီဇာတ္လမ္းတစ္ခုေပၚမွာ Scene ဆိုတဲ့ အခန္းေပါင္း ဘယ္ေလာက္ပါမလဲဆိုတာကို အရင္ဆံုးဆြဲခ်ပစ္ရပါတယ္။ Scene Serial မွာ ပံုစံအားျဖင့္ အခန္း (၁) ဟာ ေန႕လား၊ ညလား၊ Indoor လား၊ Outdoor လားဆိုတဲ့ အတြင္းအျပင္ေတြကို အရင္ခဲြရပါတယ္။ ပါဝင္တဲ့ဇာတ္ေကာင္ေတြရယ္၊ အခန္း (၁) ရဲ႕အေသးစိတ္အေၾကာင္းအရာေလးေတြကို ခ်ေရးရပါတယ္။ Scene Serial အားျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုဟာ Scene ၅၀၊ ၆၀ ေလာက္ ပါဝင္ေနတယ္ဆို တာေတြ႕ရပါတယ္။

Scene Serial ရျပီဆိုလို႕ရွိရင္ ဒီ Scene Serial နဲ႕ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ ဝတၳဳေက်ာရိုးရဲ႕ ပါဝင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ မပ်က္စီးေစပဲ ဇာတ္ညႊန္းလို႕ဆိုတဲ့စာရြက္ေပၚမွာ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို ျမင္သာထင္သာေအာင္ ရိုက္ကူးျပတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးအထိကို ဇာတ္ညႊန္းဆရာေတြ က ေရးဆြဲၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဇာတ္ညႊန္းဟာ ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္ေရးမွာ ပါဝင္ေနေပမယ့္ ပညာရွင္အားလံုး နားလည္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေနအထားထိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဇာတ္ညႊန္းကိုၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ေတာ့ ရုပ္ရွင္တစ္ခုဟာ ရိုက္ကူးျပီးစီးသြားတဲ့အခ်ိန္အထိ ဘယ္လိုအေနအထားမ်ဳိးနဲ႕ထြက္ေပၚလာ မလဲဆိုတာ ဇာတ္ညႊန္းကိုၾကည့္ျပီး သိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္ညႊန္းဟာ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးဖို႕အတြက္ အေရးၾကီး ဆံုးေသာအပိုင္းမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းဆရာမ်ားဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ဝတၳဳရဲ႕ ဇာတ္လမ္းေက်ာရိုးအ ေနအထားေတြရယ္၊ ဝတၳဳတစ္ခုရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံုေတြရယ္ ျပီးေတာ့ ရုပ္ရွင္သေဘာတရားေတြရယ္ အားလံုးကို နားလည္တတ္ကၽြမ္းတဲ့လူမ်ဳိးေတြ ဇာတ္ညြန္းကိုေရးသားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းရရွိျပီ ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္မယ့္ ပညာရွင္အားလံုးသိသာေအာင္ ရိုက္ညႊန္းဆိုတဲ့ဟာ တစ္ခုထပ္ျပီးေတာ့ေရးရပါတယ္။

ဇာတ္ညႊန္းကိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို Script လို႕ေခၚျပီးေတာ့ ရိုက္ညႊန္းကိုေတာ့ Storyboard လို႕ေခၚ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာေတာ့ Storyboard ကို ရုပ္ျမင္ေၾကာ္ျငာေတြ ရိုက္ကူးတဲ့ေနရာမွာပဲ သံုးတာေတြ႕ရပါတယ္။ Storyboard ကေတာ့ ပိုျပီးအေသးစိတ္က်ပါတယ္။ Storyboard မွာဆိုရင္ Visual လို႕ေခၚတဲ့ Cut by Cut ပံုေတြရယ္၊ သူ႕ရဲ႕ Cropping ေတြ၊ သူ႕ရဲ႕ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ Camera Movement ေတြအားလံုးကို ပညာရွင္ေတြနားလည္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေတြနဲ႕ ေရးသားထားပါတယ္။ Camera Frame ဘယ္လိုခ်မလဲ၊ ဇာတ္ေကာင္က ဘယ္ေနရာမွာေနမလဲ၊ Camera Movement ကဘယ္လိုယူမလဲ၊ ဒီဇာတ္ေကာင္ဟာ ဘယ္ကေနဘယ္လို လႈပ္ရွားသြားမယ္ ဆိုတာကို ပံုေလးေတြဆဲြရပါတယ္။ အဲဒီ Story Board ေပၚမွာပံုဆဲြတဲ့ Story Board Artist ဆိုတဲ့ ကာတြန္းဆရာဟာ သက္သက္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာေတာ့ အဲဒီလိုခြဲထားတာ မေတြ႕ရပါဘူး။ ကာတြန္းဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြဟာ ရုပ္ရွင္သေဘာထား နားလည္တယ္ဆိုရင္ Storyboard Artist အျဖစ္ ရပ္တည္လို႕ရပါတယ္။ အဲဒီ Visual မွာပါတဲ့ အေသးစိတ္အေၾကာင္းအရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဟာ Animation သို႕မဟုတ္ Description လိ္ု႕ေခၚတဲ့ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္အားျဖင့္ စာနဲ႕ျပန္ေရးရပါတယ္။ ျပီးရင္ Props လို႕ေခၚတဲ့ အဲဒီရိုက္ညႊန္းရဲ႕ အခန္းစဥ္နဲ႕ Cut by Cut မွာပါမယ့္ ခန္းဝင္ပစၥည္းေတြ ရယ္ သူ႕ရဲ႕ပါဝင္မယ့္ Setting အခန္းအနားေတြကို ဘယ္လိုျပင္ဆင္ထားရမယ္ ဆိုတာေတြကို ေဘးမွာ Props ဆိုျပီး က႑တစ္ခု ပါပါတယ္။ အဲဒီလိုအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ရုိက္ညႊန္းတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖန္တီးၾကပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့အေတြ႕အၾကံဳအရ သံုးဆယ္စကၠန္႕စာ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုအတြက္ Storyboard ဟာ အနည္းဆံုး ဆယ္ကြက္ကေန အကြက္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္အထိ ေရးၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႕ဆီမွာ ေတာ့ ဇာတ္ကားၾကီးတစ္ခုလံုးအတြက္ Story Board ကိုအရင္ ထုတ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ အဲဒီ Story Board အတိုင္း အတိအက်ရေအာင္ ရိုက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ Story Board ကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႕ အဲဒီရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားၾကီးကို စာရြက္ေပၚမွာ ရိုက္ျပီးသာျဖစ္တယ္ဆိုတာ အားလံုးက နားလည္ၾကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ Story Board ကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံတဲ့သူရယ္၊ Director ရယ္၊ Camera Man ရယ္၊ မင္းသား မင္းသမီးေတြ ရယ္ အကုန္လံုးဟာ reference လုပ္ျပီးေတာ့ သူတို႕ဒီေနရာမွာ ဘာလုပ္ရမယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဘယ္လိုသရုပ္ ေဆာင္ရမယ္၊ ဒီေနရာေတြကို ဘယ္လိုရိုက္ကူးရမယ္ဆိုတာေတြကို မွီျငမ္းကိုးကားျပီးေတာ့ ျဖည့္စြက္စရာ ရွိရင္လည္း ထပ္မံေပါင္းထည့္မယ္။ သူတို႕လုပ္လို႕ မရတာရွိရင္လဲ လုပ္လို႕မရတဲ့အေၾကာင္းကို Director နဲ႕ အျငင္းပြားမယ္။ အဲဒီလိုအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ Story Board တစ္ခုကို ဖန္တီးတာျဖစ္ပါတယ္။ Synopsis လို႕ေခၚတဲ့ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းရယ္၊ Script လို႕ေခၚတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းရယ္၊ Story Board တစ္ခုရယ္ရျပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ရုိက္ကူးထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကို သြားလို႕ရပါျပီ။

ရုပ္ရွင္တစ္ကားကို ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအားလံုး လုပ္ၾကျပီဆိုလို႕ရွိရင္ ခုနက စာရြက္ေပၚမွာ ရိုက္ကူးထားခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြရယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာရိုက္မယ္၊ ဘာေတြ ဝတ္စားမယ္၊ ဘယ္ Camera ကို ငွားမယ္၊ Transportation ကို ဘယ္လုိလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အေသးစိတ္အေၾကာင္းအရာ ေတြကိုေတာ့ ရုိက္ကြင္းမန္ေနဂ်ာေတြက စီစဥ္ျပီးေတာ့ ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို လုပ္ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ Pre Production ကိုလုပ္ၾကလဲဆိုလို႕ရွိရင္ ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ဟာ သိပ္ကိုၾကီး ပါတယ္။ ရိုက္ကြင္းတစ္ေန႕စာ ကုန္က်စရိတ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တန္ဖိုးၾကီးမားပါတယ္။ ရိုက္ကြင္းေပၚေရာက္ျပီဆိုေတာ့မွ ကိုယ္က ဘာရိုက္ရမလဲ၊ ဘယ္လိုသရုပ္ေဆာင္ရမလဲ၊ ဒီအခန္းမွာ ဘာေတြပါမလဲဆိုတာ ၾကိဳျပီးေတာ့ မသိခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဒီရိုက္ကြင္းစရိတ္ေတြဟာ အဆမတန္ၾကီးထြားသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီျပႆနာကို ၾကိဳတင္ေျဖရွင္းတဲ့အေနနဲ႕ စာရြက္ေပၚမွာ Pre Production လုပ္ငန္းကို လုပ္ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ ရိုက္ကူးၾကျပီ။ ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ရိုက္ကြင္းေပၚမွာ ပညာရွင္ေတြ ထပ္ျပီးပါလာပါတယ္။ မွတ္တမ္းပညာရွင္ေတြ၊ Camera Man ေတြ၊ Lighting Technician အလင္းပညာရွင္ေတြက အစ အနိမ့္စားပညာရွင္ေတြျဖစ္တဲ့ Gaffer တို႕ Best Boy တို႕ ရိုက္ကြင္းေပၚမွာ ထပ္ျပီးေတာ့ ပါရပါတယ္။ Director ကေန သူ႕စိတ္ၾကိဳက္ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့၊ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ်တိုး တက္ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ရိုက္ကြင္းအေျခအေနအားလံုးကို မွတ္တမ္းသမားကေန တာဝန္ယူျပီးေတာ့ မွတ္သား ရပါတယ္။ သူဟာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုင္ျပီး ဒီေန႕ ဘာရိုက္တယ္။ ဘယ္သူလာတယ္၊ ဘယ္ scene ကိုရုိက္ တယ္၊ ဘယ္ Location မွာျဖစ္တယ္၊ ဘာအဝတ္ ဝတ္ထားတယ္၊ ဘာစကားေျပာတယ္၊ Camera ထဲမွာ ထည့္ထားတဲ့ အေခြက အေခြနံပါတ္ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအေခြနံပါတ္ရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာရွိ တယ္ ဆိုတာကအစ မွတ္တမ္းသမားက ေရးသားရပါတယ္။ ဒီမွတ္တမ္းသမားေရးသားထားရျခင္းဟာ ေနာက္တဆင့္မွာလာမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အပိုင္းျဖစ္တဲ့ Post Production သမားေတြ အလုပ္လုပ္ရတာ လြယ္ကူေအာင္ မွတ္သားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မွတ္တမ္းသမားဟာ Continuity ကိုပါ မွတ္ရပါမယ္။ Continuity လြဲေနရင္ Editing မွာ Jump ျဖစ္ပါတယ္။

Production မွာလုပ္ လာခဲ့တဲ့ Quality ကို မက်သြားေအာင္ Pre-Production မွာ စတင္ေရးဆြဲ လာခဲ့တဲ့ ဇာတ္ညႊန္းနဲ႕ ရိုက္ညႊန္းရဲ႕အရသာကို ပ်က္မသြားေအာင္ Post Production သမားေတြမွာ အမ်ား ၾကီးတာဝန္ရွိပါတယ္။ ရုိက္ကူူးထုတ္လုပ္လို႕ ျပီးစီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ Raw အေခြ၊ ဖလင္ဆိုရင္လဲ ဖလင္အ လိပ္ေပါင္းမ်ားစြာ အၾကမ္းဖလင္ေတြအမ်ားၾကီး ရရွိပါတယ္။ ဒီအၾကမ္းဖလင္ေတြနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခုနတုန္းက မွတ္တမ္းသမားမွတ္သားထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ေပါင္းျပီးေတာ့မွ Post Production သမားေတြဆီကို ေရာက္လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ Editor ရဲ႕လက္ထဲမွာ မွတ္တမ္းေတြေရာက္လာျပီဆိုရင္ တည္းျဖတ္သူေတြက ဘယ္ကတ္ကိုယူမယ္၊ ဘယ္Scene ထဲက Take လို႕ေခၚတဲ့ အထပ္ထပ္အခါခါ ျပန္ရိုက္တဲ့အခါမွာ တကယ္အသံုးျပဳမယ့္အပိုင္းေလးကို ဘယ္အခ်ဳိးမွာစျပီးေတာ့ ယူမယ္ဆိုတဲ့ဟာေတြကို ၾကည့္ျပီးေတာ့မွ Post Production သမားေတြက အလုပ္လုပ္ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ေခြနံပါတ္ (၁) ထည့္လိုက္မယ္၊ ပထမဆံုးဟာ Scene နံပါတ္ (၁၆) ျဖစ္မယ္၊ အဲဒီ Scene နံပါတ္ ၁၆ ထဲက ပထမဆံုးယူတဲ့ကတ္ဟာ အထပ္ထပ္အခါခါျပန္ရိုက္ခဲ့ရ တယ္ (သို႕) ၅ ခါျပန္ရိုက္ရတဲ့အခါမွာ Take ၅ ဆိုျပီး အၾကိမ္ေရ ၅ကိုယူမယ္ဆိုရင္ အဲဒီဟာ Final Decision မွတ္သားထားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို Post Production သမားေတြက အဆင္သင့္ Director ေတြ ကားဆက္လို႕ရေအာင္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ သိမ္းဆည္းထားရပါတယ္။ ဒါဟာ Post Production သမားတစ္ေယာက္မွာ အလိုလိုနားလည္ထားရမယ့္ အခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ Post Production သမားလုိ႕ ေခၚတဲ့ Editing သမားတစ္ေယာက္ဟာ ဘာေတြအရည္အခ်င္းလိုအပ္သလဲလို႕ ေတြးၾကည့္ရင္ သူဟာ Pre-Production ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကိုေတာ့ နားလည္ရမယ္။ Camera အေခၚအေဝၚေတြ၊ Camera Movement ေတြရဲ႕ အေခၚအေဝၚေတြကို သူနားလည္ရမယ္။ ျပီးရင္ ကတ္တစ္ခုနဲ႕တစ္ခုကို ဘယ္လို ေျပာင္းလို႕ရတယ္ဆိုတဲ့ Edit Theory ကိုလည္း နားလည္ရပါမယ္။ ဒါေတြဟာ Post Production သမားတစ္ေယာက္မွာ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြအားလံုးဟာ သူ႕ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအတြက္ ကို နဂိုကတည္းကရွိေနရမယ့္ အရည္အခ်င္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ Director လာျပီ၊ မွတ္တမ္းလာျပီ၊ အေခြၾကမ္းလာျပီ၊ အဲဒီထဲကေန အရုပ္ေတြေကာက္ ၾကတယ္။ အေခြၾကမ္းထဲက လိုခ်င္တဲ့အပိုင္းေတြကို ျဖတ္ယူၾကတယ္။ Director ရဲ႕ညႊန္ၾကားမႈနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကားဆက္တယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ Analog Editing လို႕ေခၚတဲ့ Computer ကိုအေျခခံမ ထားတဲ့ Electronic Base Editing ေတြနဲ႕လုပ္ၾကတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႕သင္ၾကားမယ့္ အပိုင္းကေတာ့ Digital Editing လို႕ေခၚတဲ့ Computer ကိုအေျခခံထားတဲ့ Editing ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ တာဝန္တစ္ခု ထပ္ပိုလာပါျပီ။ Computer ကိုသံုးစြဲတတ္ဖို႕ လိုအပ္လာပါျပီ။ Computer နဲ႕ကိုင္တြယ္ျပီး ေတာ့ အလုပ္လုပ္ရတဲ့လူေတြမွာ အေျခခံအားျဖင့္ Computer ကို Hardware Knowledge, Software Knowledge ေတြရွိထားဖို႕ လိုပါတယ္။ ျပီးေတာ့မွ သူတို႕ဟာ Editing Software ေတြရဲ႕ Tool ေတြကို သိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ အရုပ္တင္မက အသံပိုင္းဆိုင္ရာမွာပါ အေျခခံဗဟုသုတေတြရွိဖို႕ လိုအပ္ပါ တယ္။ အဲဒီေတာ့ Post Production သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕အလုပ္ဟာ ေနာက္ဆံုးရံုတင္ျပသလို႕ရတဲ့အထိ၊ အေခြေခ်ာထုတ္ဖို႕အထိ အဆင့္အားလံုးကို သူသိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒီ Course ထဲမွာ Editing တည္းျဖတ္ျခင္းပညာ၊ 2D Animation ႏွစ္ဘက္ျမင္ လႈပ္ရွားမႈေတြျပဳလုပ္တဲ့ပညာ၊ 3D Animation သံုးဘက္ျမင္ လႈပ္ရွားမႈေတြျပဳလုပ္တဲ့ပညာ၊ Call Animation ေတြ ဘယ္လိုျပဳလုပ္သလဲ၊ Compression Theory ေနာက္ဆံုး အေခ်ာေခြထုတ္တဲ့အခါမွာ Computer နဲ႕ အေျခခံျပီးလုပ္ၾကတဲ့အတြက္ Export Media မွာ VCD ေခၚတဲ့ VCD အခ်ပ္ေတြ၊ DVD အခ်ပ္ေတြထုတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ VCD, DVD အခ်ပ္ ေတြကို ဘယ္လိုေရးသားသလဲဆိုတဲ့ဟာေတြ၊ Professional ျဖစ္တဲ့ Drive and Format ေတြ ဒါေတြအား လံုးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ သင္ၾကားဖုိ႕ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။


No comments: