Friday, September 12, 2008

Data Transfer Rate

Average Data Rate တဲ့။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ Editing လုပ္ဖို႕အတြက္ အေရးအၾကီးဆံုး နံပါတ္ တစ္ ဘာလုိသလဲ။ နံပါတ္တစ္ ကြန္ပ်ဴတာေပါ့။ နံပါတ္ ႏွစ္ ဘာလဲ၊ Video Capture Card ၊ အဲဒါ က Hardware ေနာ္။ Compressor က Software ေနာ္။ Hardware အေနနဲ႕ဆိုရင္ Computer ရယ္၊ Video Capture Card ရယ္။ အဲဒီ Video Capture Card ကို ေမာင္းထည့္ဖို႕ Device လို႕ေခၚတဲ့ ရုပ္သံ Play ႏိုင္ Record လုပ္ႏိုင္တဲ့ ေအာက္စက္ေတြရယ္၊ ဒါေတြကိုၾကည့္ဖို႕အတြက္ Monitor တစ္လံုးလိုမယ္။ မေန႕က Process ကိုျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီ Device ထဲကေန Breakout Box ကေန တဆင့္ဝင္သြားတဲ့ Data ေတြဟာ၊ Analog ရုပ္သံစီးေၾကာင္းေတြဟာ Card ကေန တစ္ဆင့္ Hard Disc ထဲကို Store လုပ္ေပးတယ္။ Average Data Rate ဆိုတာ ဘာလဲ။ Data Rate ၊ Data ႏႈန္းထား။ ပ်မ္းမွ် Data ႏႈန္းထား။ ပ်မ္းမွ် Data ႏႈန္းထား ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဒီကေန ဒီအထိဝင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ Process ကို Capture လုပ္တယ္လို႕ေခၚတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Compress လုပ္တယ္လို႕ေခၚတယ္။ အဲဒီ Compress လုပ္ေနစဥ္မွွာ Hard Disc ထဲကို ဘယ္လို ႏႈန္းထားမ်ဳိးနဲ႕ Compress လုပ္တာလဲဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုပဲ။ Frame Rate ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ ရုပ္ေသပံုေပါင္းမ်ားစြာကို တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ တစ္စကၠန္႕စာ လႈပ္ရွားမႈ တစ္ခုရတယ္။ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈတစ္ခုစာကို သိမ္းဆည္းတိုင္းမွာ ဘာေတြပါျပီလဲ။ တစ္စကၠန္႕စာမွာ ပံုသံုးဆယ္ပါလာျပီ။ အခုဒီ Ferry Movie ဆိုလို႕ရွိရင္ တစ္စကၠန္႕စာမွာ ဆယ့္ငါးပံုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ရုပ္ရွင္တစ္ခုကို 30 fps နဲ႕ Capture ဖမ္းတယ္။ ေနာက္ရုပ္ရွင္တစ္ခုကို 15 fps နဲ႕ Capture ဖမ္းတယ္။ 30 fps နဲ႕ဖမ္းထားတဲ့ ငါးစကၠန္႕စာ အရုပ္တစ္ခုဟာ Frame ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ။ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ရွိမယ္။ 15 fps ငါးဆကၠန္႕စာဖမ္းရင္ ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ။ ၇၅ ပံုရွိမယ္။ အဲဒီေတာ့ ပံုေပါင္းတစ္ရာ့ငါးဆယ္ကို ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ သိမ္းဆည္းတာနဲ႕ ပံု ၇၅ ပံုကို ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ သိမ္းဆည္းတာ ဘယ္ဟာက ပိုျပီးေနရာလိုသလဲ။ တစ္ရာ့ငါးဆယ္က ေနရာပိုလို မယ္။ ဒါက Frame Rate ေပၚမွာ မူတည္တဲ့ Data တစ္ခုကို သိမ္းဆည္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားပဲ။ ဒါ Frame ေပၚမွာပဲ တြက္ျပေပးတာ။ Frame ကို သိမ္းဆည္းတဲ့ေနရာမွာလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ သိမ္းဆည္းပံုသိမ္းဆည္းနည္းရွိတယ္။ Quality အျပည့္ရေအာင္လို႕ အျပည့္သိမ္းဆည္းတာ ရွိတယ္။ ေတာ္ရံုတန္ရံုေလာက္ပဲရရွိေအာင္ ေတာ္ရံုတန္ရံုေလာက္ပဲ သိမ္းဆည္းတာရွိတယ္။ အဲဒါ ေတြကို Data Rate ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္နဲ႕ မူတည္ျပီးေတာ့ ခြဲျခားသြားတယ္။ အခု ငါးစကၠန္႕စာ ကို တစ္ရာ့ငါးဆယ္ frame ရွိတယ္။ ဒီဘက္က ငါးစကၠန္႕စာ ကို ခုနစ္ဆယ့္ငါး frame ရွိတယ္။ Hard Disc ထဲမွာ ေနရာေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္။ တစ္ပံုခ်င္းစီ တစ္ပံုခ်င္းစီ ကြန္ပ်ဴတာထဲကို ဝင္သြားတိုင္း ဝင္သြားတုိင္း 150 KB ႏႈန္းနဲ႕ သိမ္းဆည္းလို႕ရွိရင္ အဲဒီ ကြန္ပ်ဴတာထဲကို ထည့္သြင္း လိုက္တဲ့ရုပ္ပံုဟာ အျပင္မွာ ေအာက္စက္ကေနျပီး TV ေပၚကိုေမာင္းၾကည့္ေနတုန္းက Quality လိုပဲ တစ္ေသြမတိမ္း ျပန္ရတယ္။ ႏႈန္းထားတစ္ခု၊ စံတစ္ခုပါပဲ။ စံတစ္ခု သတ္မွတ္လိုက္တာ။ အဲဒီ ေတာ့ တစ္ဖရိန္ကို သိမ္းဆည္းေနတိုင္း သိမ္းဆည္းေနတိုင္း Hard Disc မွာ ဘယ္ေလာက္စား သြားတာလဲ။ 150 KB စားေနတာ။ တစ္စကၠန္႕စာဆိုရင္ ပံုသံုးဆယ္ဆိုေတာ့ 4500 KB စားသြားျပီ။ အဲဒီေလးေထာင့္ငါးရာဟာ ဘာနဲ႕ညီမွ်လဲဆိုရင္ 4.5 Megabyte နဲ႕ညီမွ်တယ္။ Video Capture လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းစဥ္ရဲ႕ Standard လို႕ေျပာလို႕ရတဲ့ Data Transfer Rate ဟာ 4.5 MB/S ရွိပါတယ္။ အဲဒါကို Data Transfer Rate လို႕ေခၚတယ္။ Quality အျပည့္ေပါ့။ 720 x 480 ရွိမယ္။ Color အျပည့္ပါမယ္။ ၁၆.၇ သန္းေသာ ကာလာေတြၾကိဳက္တာပါမယ္။ 720 x 480 ဆိုတဲ့ File Size ၾကီး အျပည့္ၾကီးရွိမယ္။ Frame Rate ကလည္း29.97 NTSC နဲ႕အျပည့္ရွိမယ္။ အဲဒီလိုေမာင္း သြင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္စကၠန္႕စာ တစ္စကၠန္႕စာ ရုပ္သံေတြဟာ Hard Disc ထဲကို Data အျဖစ္ေရာက္သြားတိုင္း ေရာက္သြားတိုင္း Hard Disc ဟာ 4.5 MB စာေနရာကို ဖယ္ေပးလိုက္ရ တယ္။ သူ႕အတြက္ သိမ္းသြားတယ္။
4.5 Megabyte ကိုဘာလို႕ Standard လို႕ေျပာရတာလဲဆုိေတာ့ ခုနတုန္းက ေအာက္စက္ ကေနဒီအတိုင္း Play ျပီးေတာ့ TV ေပၚမွာၾကည့္လိုက္တဲ့အရုပ္ရယ္၊ ဒီေအာက္စက္ကဟာကို Hard Disc ထဲကို ဖမ္းျပီးေတာ့မွ ဒီလိုျပန္ျပီးၾကည့္တဲ့ အရုပ္ေတြ၊ အဲဒီႏွစ္ခုကို ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ Quality က အတူတူပဲ။ လံုးဝမက်ဘူး။ ရုိးရိုးေအာက္စက္ေတြနဲ႕ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ေခြကူးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြရွိတယ္။ Master ေခြကိုၾကည့္တဲ့အရုပ္နဲ႕၊ Master ေခြကေန First Copy ခ်ထားတဲ့ အရုပ္ကိုၾကည့္တာနဲ႕ တူႏိုင္သလား။ First Copy က Quality က်သြားတယ္။ Master ကတင္းေန တယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဒီမွာက်ေတာ့ Master ေခြကိုၾကည့္တဲ့ Quality ကလည္းဒီအတိုင္းပဲ။ ကြန္ပ်ဴတာထဲကို ေမာင္းသြင္းျပီးၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲျပန္ရတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ။ Digital Editing ရဲ႕ အႏွစ္အရသာက အဲဒါပဲ။ ဒီ Quality ကအျပည့္ ျပန္ရတယ္။ အလုပ္ျပန္လုပ္လို႕ရတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး Quality ရွိခ်င္ရင္ တစ္စကၠန္႕စာကို အနည္းဆံုး 4.5 Megabyte per Second နဲ႕ဖမ္းပါတဲ့။ အဲဒါမွ တစ္ပံုခ်င္းဆီကို 150 KB အထိ Compress လုပ္ျပီး သိမ္းသြားတဲ့အခါမွာ Quality ေကာင္းေကာင္းကိုရပါမယ္။ အဲဒီထက္ေလ်ာ့သြားရင္ေတာ့ Quality ဟာ မ်က္စိနဲ႕ၾကည့္ရင္ေတာင္ သိသာေလာက္တဲ့ သိသိသာသာက်သြားတဲ့ အေျခအေန ကို က်သြားပါမယ္။ ဒီထက္ေကာင္းေအာင္လည္း လုပ္လို႕ရပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ Video Capture Card ေတြထဲမွာ အျမင့္ဆံုးသြင္းလို႕ရတဲ့ဟာက 15.0 MB/S အထိ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ 1 Frame ကို ဘယ္ေလာက္က်သလဲဆိုေတာ့ 500KB က်တယ္။ သိမ္းဆည္းႏိုင္ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ျပင္ပကဝင္လာတဲ့ ရုပ္သံကို 150 KB နဲ႕သိမ္းတဲ့အခါမွာ ၁၆.၇ သန္းေသာ အေရာင္ေတြအကုန္လံုးကို ရႏိုင္တယ္။ 300 KB နဲ႕ သိမ္းတဲ့အခါမွာလည္း ၁၆.၇ သန္းေသာ အေရာင္ေတြကို ရႏိုင္တဲ့အျပင္ တစ္ေရာင္ခ်င္းစီ တစ္ေရာင္ခ်င္းစီမွာ ပါဝင္ေနတဲ့ အေရာင္အစစ္ အမွန္ကို သူကခ်ိန္တြယ္ျပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္သြားတယ္။
ဥပမာ ၁၅၀ နဲ႕သိမ္းတုန္းက သူက အနီေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အေရာင္တစ္ခုကို ဒါဟာပန္းေရာင္ပဲလို႕ သတ္မွတ္လုိက္တယ္။ အဝါကို နည္းနည္းေတာက္ေနရင္ လိေမၼာ္ပဲလို႕ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ ၃၀၀နဲ႕ သြင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူက ပိုျပီးေတာ့ ဒီအေပၚမွာ ဂရုစိုက္သြားတယ္။ ရုိးရိုးက်ဴရွင္ နဲ႕ ဝိုင္းက်ဴရွင္ ကြဲသလိုပဲ။ ရိုးရိုးက်ဴရွင္ဆိုတာက ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးကို မွ်ျပီးေတာ့သင္တာ။ ဝိုင္းက်ဴရွင္ကေတာ့ ပိုက္ဆံပိုေပးထားတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို လိုက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ဂရုစိုက္ျပီးသင္တာ။ အဲဒီသေဘာပဲ။ ၁၅၀ နဲ႕ တုန္းကေတာ့ Quality အျပည့္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ၃၀၀ နဲ႕ သြင္းတဲ့အခါမွာက်ေတာ့ ျပင္ပကဝင္ေရာက္လာတဲ့ Pixel တစ္ခုခ်င္းစီ တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ အေရာင္ ေလးေတြကို အတိအက်၊ အေသအခ်ာကို Care လုပ္ျပီး သြင္းေပးလိုက္တယ္။ Quality ဆိုတာ အဲဒီေနရာမွာ စကားေျပာတာပဲ။ တကယ္လို႕ ၄.၅ နဲ႕မဟုတ္ဘဲ ၂.၅ ေလာက္နဲ႕သာသြင္းလို႕ရွိရင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ Quality က်က်လာတယ္။ ၂.၅ နဲ႕ သြင္းတဲ့အခါမွာ 1 Frame ကို 100 KB ေလာက္ပဲက်ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့၊ သိမ္းဆည္းႏိုင္စြမ္းက နည္းတဲ့အခါက်ေတာ့ အခ်ဳိ႕ နီးစပ္ရာ အေရာင္ေတြကို ဆြဲျပီးေတာ့ သြင္းလိုက္တယ္။ ဥပမာ အနီကေန တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့သြားတယ္ဆို ရင္ အနီကေန အျဖဴျဖစ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ၾကားထဲမွာ အေရာင္ ၁၀၁ ေရာင္ရွိတယ္။ အဲဒီ ၁၀၁ ေရာင္လံုးကို 300 KB နဲ႕ဆိုရင္ ၁၀၁ ခါ မွတ္ခ်င္မွတ္မယ္။ 150 KB နဲ႕က်ေတာ့ ၁၀၁ ေရာင္ကုိ ၈၀ ေလာက္မွတ္မယ္။ 100 KB နဲ႕ ဆိုရင္ ၁၀၁ ေရာင္ကို အေရာင္ ၅၀ ေလာက္ပဲမွတ္မယ္။ နီးစပ္ရာ နီးစပ္ရာအေရာင္ေတြကို နီးစပ္ရာ Pixel ထဲမွာ ဆဲြဆဲြျပီးသြင္းတယ္။ အဲဒီေတာ့ Quality က်တယ္ ဆိုတာေတြျဖစ္လာတယ္။ တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႕ အေရာင္ေတြမမွန္ေတာ့ဘူး။ ဖြယ္လာတယ္။ Noise ေတြမ်ားလာတယ္။ Data Transfer Rate မွာ တစ္ဖရိန္ခ်င္း တစ္ဖရိန္ခ်င္းစီမွာ သိမ္းဆည္းထားႏိုင္ တဲ့စြမ္းအားေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ Quality ေတြျဖစ္ေပၚလာတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက မ်က္စိမွာျမင္ရ တဲ့အခ်ိန္မွာ Quality မကြာဘူးလို႕ထင္ရေပမယ့္ Data Transfer Rate က 4.5 MB/S ။ မ်က္စိမွာ ျမင္ရတာ မကြာဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပညာရွင္ေတြဟာ စက္ကိရိယာေတြနဲ႕ တိုင္းတာၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ မွာ အဲဒီအရုပ္ႏွစ္ခုဟာ ကြာတာေတာ့ ကြာတာပဲ။ ဒီမွာၾကည့္တဲ့အရုပ္နဲ႕ အထဲဝင္သြားတဲ့အရုပ္ အမွန္တကယ္ေတာ့ ကြာေနတယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မ်က္စိမွာ ကြာဘူးလို႕ ထင္ရတာ။ ဘယ္ေလာက္ထိေတာင္ သူတို႕ႏိုင္ငံမွာ ဖမ္းထားသလဲဆိုေတာ့ တစ္စကၠန္႕ကို 26.01ဆိုတဲ့ ITU-R 601 ဆိုတဲ့ Format တစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒီ Format က ႏိုင္ငံျခားမွာ စေလာင္းေတြမွာ BBC တို႕ ဘာတို႕ လႊင့္လို႕ရွိရင္ အဲဒီႏႈန္းထားနဲ႕ လုပ္တာ။ ရိုက္ကတည္းက အဲဒီေလာက္ Qualityနဲ႕ဖမ္းတာ။ အဲဒီ Quality အစစ္အတိုင္းပဲ ျပန္လႊင့္တာ။

No comments: